lørdag 2. juni 2012

Sinna på sykdommen!

Jeg blir så sinna på verden noen dager, skikkelig også! Sinna på dem rundt meg. Føler de gjør ting feil, ikke tar nok hensyn, ikke bryr seg nok, ikke forstår meg på rette måten.. Men når jeg kjenner etter, så er det ikke dem jeg er sinna på, men det går ut over dem. For de gjør jo alle så godt de kan og er verdens beste! Jeg er sinna på sykdommen, at den ikke kan gi meg en opptur. Sinna fordi jeg er så fortvila og lei meg. Sinna på engstelsen og uroen som tar meg, gjør at jeg ikke tør eller vil sove. Har jeg virkelig vært så slem i livet at jeg ikke skal bli bra igjen? At jeg ikke er unt en opptur i ny og ne? Jeg kjenner meg så ensom. Og det tristeste er at jeg ikke hadde behøvd å kjenne meg ensom, hvis jeg bare hadde orket besøk... Jeg er sinna, lei meg, oppgitt og frustrert! Forbanna, j****, drittsykdom!! Dra dit pepper`n gror! Her er du ikke velkommen!
 
Slipp meg fri!
 
Jeg er full av savn og sorg etter å se alle rundt meg! Kunne se og gi en varm klem til alle dere som støtter meg gjennom dette! Dere er så fulle av kjærlighet, og jeg føler meg så heldig som får varme meg under deres vinger! Hjertet bruser over av lykke når dere viser at dere fortsatt er der for meg! At dere forstår meg. At dere gir meg tid til å bli frisk!
 
Jeg glemmer noen ganger at jeg er syk. Tror livet er normalt slik det er nå. Glemmer hvem jeg er og hvordan man egentlig lever livet. Jeg har vært syk så lenge, husker nesten ikke hvordan det er å være frisk. Noen ganger glemmer jeg at jeg blir frisk en dag. Det er så lenge mellom oppturene at jeg glemmer hvordan det er å våkne til en ny vår, full av nye skudd som er klare til å blomstre!
 
Men jeg skal blomstre på nytt en dag. Starte med nye ark og leke med livet.. Kjenne en gryende glede og sitring i blodet. Det skal bli så deilig. Så rart. Så fantastisk! Så befriende! Da er jeg fri! Jeg skal aldri glemme hvordan livet brått kan snu, hvordan jeg har det nå. Jeg skal ha det frisk i minne og leve dagene som gis meg med friske fraspark og stor takknemlighet! Jeg skal le av hverdagsproblemer og tenke at: "Jeg er tøffere enn som så"!
 
Selv om jeg har ME, så kjenner jeg faktisk hvor heldig jeg er for det. Jeg er takknemlig for at jeg slipper å oppleve krig, sult, flukt og fattigdom. Det er så utrolig mye fælt i verden som jeg er utrolig glad for at jeg slipper å oppleve! Jeg har ikke kreft som ville gjort meg utrolig engstelig, jeg har ikke MS som ville gjort meg dårligere for resten av livet, jeg har alle kroppsdeler, jeg er så glad for at jeg blir frisk en dag fra denne sykdommen. Jeg har alt livet måtte kunne gi meg: "Trygghet, alt jeg trenger av ting, mat og drikke og gode mennesker rundt meg", jeg kunne ikke ønsket meg mer! Jeg er så takknemlig for det livet jeg har!
 
Så egentlig har jeg ikke lov til å klage. Jeg skammer meg når jeg tenker at jeg gjerne skulle vært denne erfaringen foruten, for det finnes så mye annet grusomt i denne verden som jeg faktisk slipper!! Jeg er heldigere enn mange, jeg veit det, og jeg er veldig takknemlig for det! Men så må det likevel være lov til å tenke at: "Hvis jeg kunne velge, så ville helst vært foruten ME også..."

4 kommentarer:

  1. Det står virkelig respekt av deg at du klarer å ha perspektiv på ting midt oppi alt det elendige. Det er det ikke mange som klarer. Det synes jeg er forbilledlig gjort av deg <3 Selv om du føler deg ensom, så skal du vite at vi omgir deg med kjærlighet og omsorg, om enn ikke i fysisk nærhet, så er den der.

    Du er så modig, modig, Karine. Du understreker at fremtiden skal du ha tilbake og det er ingen bedre innstilling enn det. Det var noen som sa: "Den fremtiden du ser er den fremtiden du får." Så fortsett med den innstillinga, livet ditt skal du få tilbake og mens vi venter på at det skjer skal du vite at jeg alltid holder deg i hånda og går ved siden av deg på veien ditt <3

    Glad i deg <3

    SvarSlett
  2. Kjære Kine min!! Du er bare så herlig og god!! Tusen takk for de fine ordene, varmer hjertet mitt <3 Hjelper å sette ting i perspektiv, blir ikke alt så tungt!:) Kjenner veldig godt all kjærligheten dere stadig sender meg, hjelper veldig! Jeg har verdens beste venner, det er helt sikkert!! Var et bra sitat, gleder meg til fremtiden:) Er eneste innstillinga å ha ;) Tusen takk for at du holder hånda mi <3 Kjempeglad i deg!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  3. <3 Godt å høre at det varmet, alt som kan glede deg fortjener du :) Du fortjener hvertfall ikke å ha det sånn som du har nå. Den mest sprudlende og glade jenta jeg vet om. Det er bra, jeg tror man blir så mye mer bevisst på hvordan livet skal være når man går gjennom noe sånt som du gjør. Man lærer kanskje å verdsette mye man tok for gitt før?

    Og vi har verdens beste venninne i deg, Karine <3 Det er i sånne tider vennskap er viktigst og jeg vet at du hadde stilt opp for oss dersom noen av oss andre hadde vært i en slik situasjon:)

    That's the spirit, girl ;)) Den hånda klemmer jeg godt <3

    Kjempeglad i deg også!

    SvarSlett
  4. Nåh <3 Takk!! Absolutt!! Alt blir annerledes, setter så pris på alt en kan gjøre som frisk!!

    Ja, det håper jeg virkelig at jeg hadde gjort!! Hadde ikke klart meg uten vennene mine nå <3 <3

    Love you big time!!!!!

    SvarSlett