søndag 3. juni 2012

Gamlis og Ullevåll

Jeg har vært på gamlis. Mandag til fredag for å prøve å hvile meg opp til jeg skal på Ullevåll fra I dag 03.06 til fredag 15.06, ble anbefalt at det kunne være lurt. Jeg grudde meg litt. Rart å ikke være hjemme, men det gikk bedre enn forventa. Alle som jobbet der var veldig koselige og flinke! Hadde avtale om at de bare skulle komme inn til meg når jeg ringte på dem, og så måtte ringe på minst en gang for hvert vaktskift for at de skulle kunne se til meg. Dette fungerte veldig bra for min del! De kom rolig inn og hjalp meg med det jeg trengte! Jeg fikk maten når jeg selv ville. Takk for god hjelp og forståelse J
Mamma, pappa og Christian var med på mandag da jeg ”flytta inn”. Fikk lov til å komme på kvelden. Så det blei bare til at jeg kom meg til rette der sammen med mine. Var rart å ligge i senga og se dem dra. Jeg fikk ikke sove, var så kald, hadde vondt og det var for lyst på rommet. Så begynte de gamle å stå opp i 7-tiden, en mann kom for å fikse TV`n på rommet mitt, deretter en lastebil med varer på utsiden av vinduet mitt, noen som klippet plen, osv. Så det blei ikke mye søvn det døgnet, sovnet litt utpå dagen. Pappa kom en tur med et par shortser jeg fikk av mamma og pappa og en klappstol til å ha i dusjen, jeg ville ikke bruke monsterdusjstolen som sto der fra før ;) Min psykomotoriske fysioterapeut kom innom for å høre hvordan det gikk og avtale hvordan vi skulle gjøre det med når pleierne skulle se til meg og slikt. Jeg var veldig sliten, så hun blei ikke så lenge. Så kom mamma på et lite besøk før hun skulle på symøte. Resten av kvelden var jeg alene. Jeg hadde utrolig mye smerter, så jeg begynte å gråte. Måtte ringe mamma. Jeg sovnet ca. klokka 01 den natta, var så sliten etter ikke å ha sovet og mye smerter. En av dem som jobber der hadde vært og hengt opp tepper foran vinduet så det blei mørkere, det hjalp! Sovnet og våknet en del ganger frem til klokka 14.

På onsdag kom gutten min på besøk med sykepakke J Jeg fikk en stor myk bamse og fire sjokolader J Heldig!!

Jeg fikk ikke sove noe særlig natt til torsdag. Var forberedt på dette siden jeg hadde sovet ganske bra natta før, kommer sjeldent flere gode netter etter hverandre. Var veldig sliten, så jeg lå helt til 17:30 nesten. Min psykomotoriske fysioterapeut var innom igjen. Snakket mest i dag, og byttet ut stolen som sto på rommet med en bedre J Mamma og pappa kom på besøk etter at hun hadde dratt.  De hadde med is J

Sov ikke så masse natt til fredag heller, blei liggende til 18 nesten. Veldig sliten. Så kom mamma og henta meg J HJEM!
Hjemme lå det ”Velkommen hjem”-roser fra mamman min på plassen min og et Donald-pocket <3 Og siden jeg og Christian hadde vært sammen i 3 år på fredag fikk jeg sju langstilkede røde roser, et koselig kort og en nydelig ring!! Wiiii!! Lykkelig tross alt J



Nå drar jeg straks til Ullevåll, gruer meg litt, eller, er spent ihvertfall! To uker med noe jeg ikke helt veit hva er. Redd for å bli dårligere. Blir spennende å se om alle mine rutiner må snus på, jeg er jo ikke vant til å være oppe på dagen. Jeg blir veldig dårlig når jeg ikke får følge kroppens rytme, og nå må jeg følge deres rytme. Hvordan vil det gå? Hvordan vil det påvirke meg? Men jeg får prøve å ikke ta sorgene på forskudd, kanskje det går mye bedre enn forventet!?
Wish me luck! Og send gjerne en mld, det letter dagen J

6 kommentarer:

  1. Det blir spennende å lese hvordan det har gått med deg på Ullevål. Sender deg alle god tankene jeg har! Du er beintøff. Klem fra Ida

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida! Gøy at du er spent på oppholdet mitt, skal legge ut oppdatering når jeg kommer hjem :) Tusen takk, det hjelper :) <3 Klemmer tilbake :)

      Slett
  2. Du kommer til å bli sterkere enn pippi! Hell og lykke!

    SvarSlett
  3. Krysser fingrene for at oppholdet blir tipp topp tommel opp!!

    Inga-Lill :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!! Koselig :) Veldig sliten, men satser på det er verdt det :):)

      Slett