søndag 1. juli 2012

Mitt opphold på ME-avdelingen, Ullevåll: Dag 5

Jeg sov veldig urolig i natt. Våken "tusen" ganger. Skjønte at det kom til å bli en dårlig dag. Sykepleieren kom inn til meg og så at jeg var dårlig. Hun kom med ekstra pute og dyne siden jeg synes det er så kaldt her. Fikk smertestillende.  
Det blei en kort legetime. Hun ville ikke være så lenge hos meg siden hun så at jeg var dårlig. Skal prøve en ny kvalmetablett i løpet av helgen, funker ikke den, skal jeg få prøve sprøyte. Skal ta MR av hodet hvis de får til en time. Mest sannsynlig skal de sjekke nede i magen ved å sende en slange ned via halsen, gastroskopi. Gruer meg litt siden jeg var så forstoppet forrige gang jeg gjorde det, blei så problematisk. Håper det går bedre denne gangen såfallJ
 
Fikk besøk av ergoterapeut. Måtte igjen forklare hvordan en vanlig dag er. Må forklare det til alle de ulike som er innom, blir litt lei av det :) Vi snakket om hvilke hjelpemidler jeg har hjemme og hva som eventuelt kan testes ut. Skal teste noe å sette utenpå bestikket for at det skal være tykkere å holde i, mange synes visst det er lettere.
 
Etterpå kom pleieren inn igjen med plastikkopper og -bestikk etter anbefaling av ergoterapeut. Lettere å holde siden de ikke er så tunge, også bråker de mindre. Så fikk jeg streng beskjed om å trekke i snora hvis det er noe, veldig viktig! Jeg gjør det minst mulig, gruer meg for det, vil ikke ha hjelp egentlig :( Men måtte inngå en avtale om å trekke i snora oftere når det var noe. Jeg maser visst litt for lite;) Fikk en tallerken med deilig frukt.
 
La meg til å hvile, men var veldig urolig, så fikk ikke til å sove. Men hvilte en stund, før jeg spiste middag. Dampet laks med skalldyrsaus, bukettblanding og ris. Også verdens beste dessert: Sjokoladepudding med vaniljesaus. Og denne var sånn hjemmelaget, sikkelig god!!!!
 
La meg til å hvile igjen. Christian skal komme i løpet av kvelden, han har vært på jobbtur i Slovakia hele uken, så jeg gleder meg!! Jeg lå til klokka 19, da orka jeg ikke mer. Christian kom litt over klokka 20. Han hadde med en pose sur supermix og et søtt Hello Kitty-glass med sugerør. Et slikt som har sugerør rundt glasset og helt i bånn, slik at det ikke skal være så vanskelig for meg å drikke opp resten, så omtenksom :)
 
Vi trillet en tur ut, jeg har ikke orket å være på utsiden av rommet hele uken. Bare vært i senga mi! Jeg gikk bittelitt i begynnelsen, resten satt jeg på rullatoren mens Christian trilla meg. Vi var helt ute i frisk luft, deilig!!! Noen nydelige få minutter J
 
Jeg satt og leste bittelitt Donald mens Christian hvilte, han var så sliten etter turen :P Ellers bare snakket vi, og jeg fikk litt massasje på vond rygg! Godt, snille min J <3
 
Mot slutten fant han ut at han skulle blåse opp en engangshanske som henger klar på veggen til leger og pleiere! Haha, jeg lo, er ikke så mye som skal til for at det blir moro her i gården! Også måtte han jo teste å blåse opp str. XL, blei kjempestor. Tulla med at jeg skulle tulle med nattevakta når hun kom innom, stakkars, kunne jo ikke gjøre det! Hadde vel skremt livet av henne om hun hadde tatt i den i mørket.. Hadde i hvertfall skremt meg om det var jeg som gikk nattevakt og tok tak i en oppblåst hånd;)


Fåkke mer moro enn man lager sjøl!
 
Gutten min var her til 23:45 ca., da hadde jeg lagt meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar