fredag 6. juli 2012

Mitt opphold på ME-avdelingen, Ullevåll: Dag 7

Nå er jeg rett og slett jævlig irritert. Jeg fikk ikke sove i hele natt, var urolig, mest for hvordan det ville bli å bli vekka klokka 8. Fuglekvitter er forresten skikkelig irriterende i tillegg til alle andre lyder. Beklager til dem som synes det er det fineste som er å lytte til. Men ikke for meg, ikke akkurat nå..  
Men jeg slapp å bli vekket klokka 8, jeg var våken.. Fikk søren meg ikke sove etterpå heller, var våken helt til klokka 15 da neste prøve skulle tas. Jeg sov et par minutter bare før kl 14. Skjelver, er kvalm, trang i brystet, osv, kjenner meg dårlig!!
 
Skikkelig skuffa over at de ikke har tatt prøven en dag før, det blei bestemt at den skulle tas mandag eller tirsdag. Jeg har spurt etter den hver dag, men ingen veit noenting. Ei visste at den skulle tas kl. 23 på kvelden, men det ble ikke gjort. Men på fridagen min, da kunne de ta den!!!!!!! Takk for at en av mine to dager til å hente meg inn ble ødelagt!
 
Han som kom inn med prøven smalt skikkelig med døra, eller lot den skli igjen, og da smeller den veldig. Så jeg måtte be ham gå roligere i døra. Da beklaget han og sa at det var første gang han var inne hos en ”sånn” pasient.. Ehm, kanskje de andre kunne fortalt ham da han blei sendt inn hit at han må gå rolig i døra?? Alle her burde vite nå at jeg er veldig var på lyd, så det burde være en lett ting å få sagt til en ny som skal inn!
 
Er i grunn veldig lite imponert over dette opplegget. Det er ikke skjerma rom hverken når det gjelder lys eller lyd. Aldri hørt så mye bråk, jeg, bortsett fra byggingen på utsiden hjemme.. Jeg har et annet rom enn det som jeg egentlig skulle hatt, men fikk dette da jeg kom. Det andre må jeg over gangen for å komme på badet, mer støy og hver gang noen trekker ned i do i etg. over så bråker det på rommet. Så jeg valgte å bli på det første jeg fikk, her har jeg bad på rommet.
 
Ikke har jeg fått noe nytt denne uka heller, bare gått igjennom tusen ganger hvordan sykdommen starta, hva er en vanlig dag og hva plager meg mest. Virker ikke som det skal være noen kontakt når jeg kommer hjem heller, så er observasjon uten noe nytt forløpig. Dette hadde passet mye bedre for en som ikke var utreda fra før, da hadde det vært nyttig. Men en må jo ha fått diagnosen for å få plass her, og da er man jo allerede utredet.. Ser ikke poenget helt, i dag... Hadde forventa meg noe mer, faktisk.. Men håper neste uke kan bringe noe nytt!
 
Prøvde hvile igjen, gikk ikke så bra.. Fikk et par miutter med søvn rett før kl 18 tror jeg..
 
Christian, pappa, mamma, Amund og farmor kom på besøk. Jeg har ikke vært i så godt humør, så tømte meg for alt da de kom, litt dumt siden farmor var her :( Jeg vil gjerne være i godt humør og litt bedre form når farmor kommer til meg! Men slik ble det denne gangen, tror jeg henta meg inn litt etter hvert, håper det :) Farmor hadde med melkerull til meg, nam-nam!! Tante Else hadde sendt med en nydelig håndplukka Lupinbukett, veldig fin og utrolig koselig gjort!! Sender en stor takk!!!


Jeg hadde bestilt salattallerken med kylling og rundstykke + sjokoladepudding i dag. Eneste jeg gleda meg til i dag.. Så skikkelig frem til det etter så lite søvn og dårlig dag. Men fikk stekt kylling, poteter, grønnsaker OG salat.. Og sylta (?) eple med kanel.. Skikkelig nedtur, og jeg sa i fra skikkelig oppgitt at jeg aldri får det jeg har bestilt. De skryter av at jeg kan bestille hva jeg vil fordi vi ME-pasientene skal ha det best mulig, men når jeg gjør det, så får jeg noe helt annet.. Kjipt.. Blir liksom så instilt på det jeg har ønska meg..
 
Pappa og farmor dro i 21-tiden, Amund i 22-tiden..
 
Fikk feil medisiner i kveld, IGJEN!! Hver jævla dag! Ikke nok vitaminer, feil vitaminer, ikke nok laktulose, ikke smertestillende osv... Og da jeg spurte etter Paracet og Ibux til natta, så sa hun at jeg hadde fått to ganger i dag. Så sa jeg at jeg bare har fått en gang, klokka 15. Og da sa hun: "Jeg gidder ikke krangle med deg". Blei så sinna at jeg gråt et par tårer da hun gikk ut. De får da for pokker klare å notere riktig, vært her en uke!! Blir så sliten av at jeg må følge med på medisinene hver kveld, at jeg aldri bare kan ta det jeg får.. Er ganske viktig å få riktig..
 
Christian dro ca. kl. 22:45 og mamma etter at jeg la meg.. Håper på en bedre dag i morgen!
 
Takk for meg ;)
 
Skal faste fra klokka 00, skal ta gastro i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar