søndag 6. januar 2013

Redd

Engstelig? Redd? Er jeg det? Nei, ville jeg svart om du spurte! I nettenes timer, når man får tid til å kjenne etter, da kommer sannheten tydeligvis frem.. Jeg går ikke rundt og tenker på dette hele tiden, ikke hver dag en gang. Men da jeg lot meg selv føle på det, kom dette:
 
Jeg er redd for å bli alene hele livet.
Jeg er redd for at noen jeg er glad i skal dø!
Jeg er redd for at noen jeg er glad i skal dø, og at jeg ikke kan gå i begravelsen fordi jeg er for syk til å delta! (Nils August og onkel Halvor <3)
Jeg er redd for å miste venner fordi jeg ikke kan være der for dem slik jeg var før.
Jeg er redd for å havne på gamlehjem igjen.
Redd for ikke å klare å ordne meg selv.
Redd for å bli så dårlig at jeg blir totalt sengeliggende og pleietrengende.
Jeg er redd for at noe inni meg skal dø.
Jeg er redd for ikke å kunne leve livet mitt igjen.
Jeg er redd for at jeg ikke skal klare den utdannelsen jeg ønsker meg.
Jeg er redd for at folk tenker at jeg er lat.
Jeg er redd for å slippe noen inn i livet mitt, vil ikke dra dem inn i dette helvetet.
Jeg er redd for ikke å være den samme som før den dagen jeg blir frisk.
Redd for ikke å bli frisk.
Redd for å leve med dette for alltid.
Redd for at den dagen jeg blir frisk, så får jeg kreft, eller en annen sykdom.
Redd for at jeg skal dø, jeg har så mye ulevd.
Redd for at de rundt meg ikke forstår.
Redd for å slippe noen ut av livet mitt.
Redd for å avtale noe og ikke kunne holde det.
Redd for å miste meg selv.
Redd for å bli dårligere hvis jeg er med på noe.
Redd for å bli depressiv hvis jeg ikke er med på noe.
Redd for å lytte til kroppen. Den gir signaler om handling som er stikk i strid med hvem jeg er.
Redd for ikke å strekke til.
Redd for at folk har glemt hvem jeg er.
Redd for at folk ikke ser meg, hvem jeg egentlig er.
Redd for ikke å være en del av andres liv, ikke være viktig for dem.
Redd for ikke å bli likt.
Redd for ikke å bli noe i livet.
Redd for hvor mange år dette skal ta.
Redd for ikke å huske, må ha huskelapper!
Redd når jeg ikke finner ordene.
Blir redd av symptomene. Kan vel ikke være SÅ syk når det ikke er kreft?
Engstelig for å gi slipp.
Redd for ikke å være verdt noe.

Blir redd av denne lista, for jeg trodde ikke at jeg var redd.
 
Får lyst til å krølle hele lista og slenge den i en søppeldunk!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar