torsdag 3. mai 2012

Oppdatering! Innleggelse på ME-avdelingen, Ullevåll

Her går det i tunge dager, har derfor ikke klart å skrive og legge ut nytt innlegg. Er fryktelig sliten. Er glad bare dagene går som et jevnt sus. Hver eneste lyd kjennes som den er innom hodet mitt og ut igjen, som når en bil kjører forbi, så kjennes det ut som den kjører gjennom hodet mitt og ut igjen. Du kan jo tenke deg hvordan det kjennes ;) Mye smerte i kroppen. Klarer ikke beskrive hvordan jeg har det på ordentlig.  Her kommer bare en liten oppdatering til alle dere som er innom bloggen min hver dag! <3

Jeg fikk ikke vært med i bursdagen til bestisen, klarte ikke. Veldig kjedelig å se den gå forbi meg, ble dårlig av det. Antrekket hadde hengt klart på skapet i flere uker, gleda meg og håpa sånn! Veldig trist!

Fått kjørt en liten tur med Christian, var innom farmor, måtte se henne! Var godt å se henne, selv om det bare var i to minutter. Det kosta meg utrolig mye! Trist at jeg ikke får vært oftere og lenger på besøk!

På lørdag testa Christian og jeg ut rullestolen. Opp og ned bakken, fikk hilsa på fetter Jan Rune, hans nydelige kone Brita og deres to sjarmerende smårollinger! Jeg satt ikke noe behagelig, kjenner fortsatt at det tok på. Fått mer smerte i kroppen og blitt sliten av det.

Fått sittet på verandaen og trappa en gang hver en liten stund i sola. Ellers bryr jeg meg ikke så veldig om sola, best inne i mørket eller i godstolen. Men veldig glad for finværet for alle dere som kan nyte den!! J

I dag ble jeg vekket av bråk siden de skal bygge et helt felt rett på utsiden av soverommet mitt.  Dette har de snakket om i sikkert snart 30 år, typisk at de begynner nå som jeg er syk.. Pluss at det kom en mann for å måle opp trappa for å få trappeheis. Jeg var ikke forberedt på at han skulle komme, så kjenner at begge deler har gjort meg veldig dårlig. Måtte legge meg på soverommet til mamma og pappa på den andre siden av huset, men det hjalp ikke så veldig for bråket der ute. Sliter veldig med mareritt om dagen også, sterkere nå selv om jeg har det hver natt ellers også. Gir meg dårlig søvn, oppstykket, våkner veldig urolig og med hamrende hjerte.
Gratulerer med bryllupsdagen (3.05-12) fantastiske kusine Elisabeth og snille Preben!! <3

Ellers har jeg fått time på Ullevåll til innleggelse for observasjon i to uker fra 4. juni. Er det noen av dere, eller kjenner dere noen, som har vært der og kan komme med tilbakemelding på erfaringer? Blir antagelig gamlehjemsplass i en og en halv uke før dette så jeg kan hvile ekstra før oppholdet. Litt kjipt at det ikke finnes annen plass i kommunen, men ”man taver hva man haver” når man må.. Det skal visstnok være ganske hardt å klare opplegget på Ullevåll hver dag, og med reiseveien til og fra blir flere dårligere av å være der.  Håpet er mer tilrettelagt oppfølging når jeg kommer hjem.  Gruer og gleder meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar