søndag 23. desember 2012

Julehilsen

Jeg har problemer med å skrive kort, så heller ikke i år kommer det julekort fra meg L Men har fått noen ord ned på dataen, så her kommer mine juleord til dere:

Fått fin julestjerne av pappan min <3

Julaften! I dag ER det jul! På ordentlig! Wiiiiihu!!

Endelig!! Jeg elsker jul, venter på den hele året! En barnslig glede når det kommer til jul. Familie- og vennetid!! Masse kos med dem! Deilig julemat, godis, filmer, besøk, kos foran peisen med familien. Nyte roen!

Det beste: Jeg hverken spiser eller drikker ting som heter noe med jul før julaften! Så i dag braker det løs, i dag er alt lov!! Naaam :)

Tid til ettertanke. Julen er ikke bare lek og moro for alle. Langt fra alle gleder seg. Kanskje har man mista en man er glad i, du selv eller en som er nær deg er alvorlig syk på sykehus eller hjemme, kanskje noen drikker for mye, opplever vold, vonde barndomsminner, man er ensom, du er skilt og får ikke feire jul med barna dine i år, det finnes så mange grunner..

En julaftenkveld var det en gutt som sto ute ved postkassestativet. Venninna til mamma spurte hvorfor han sto der. Det var jo kjempekaldt OG julaften!! Han ville ikke hjem. Hjemme hos han var det ingen god jul. Det er ganske trist når en liten gutt velger å stå ute i kulda på julaften! Krise at slike hjem finnes!

Mine tanker går i dag til dem jeg selv har mista, til dere som har en stol tom for første gang i år, til dere som er syke og ikke kan feire en vanlig jul, til dere som gruer dere på grunn av alkohol og krangling/vold! Hjertet mitt banker for dere i dag! Lysene skinner for dere! Håpet mitt brenner for at dere minst en gang i løpet av dagen skal kjenne stikk av glede i hjertene deres!! Kanske det kan bruse litt også.. Det er mitt juleønske for i år!

Jeg tenker ofte på dere, ikke bare nå i julen. Hverdagen deres er tøff ellers i året også! Håper flere gjør det samme. Sammen kan vi dra frem smil, gjøre hverandre godt! Hvis alle gir litt av seg selv, har vi gitt mye til sammen! Bry deg! Ønsk andre godt! Man skal ikke ha dårlig samvittighet fordi man selv har en god jul, tvert i mot! Men send en liten tanke til dem som du veit sliter. Det koster så lite og gjør så godt!

Jula er for meg hellig! Da skal man vise ekstra kjærlighet, nestekjærlighet, omsorg, ha tid til ettertanke, finne roen, kose seg med mat og godt, bry meg om andre, få være sammen med dem jeg er glad i! Nyte! Ikke stresse. Være glad, ha det godt. Takknemlig for livet mitt!

For tredje året på rad skal jeg feire julen som veldig syk. Mesteparten av julen skal feires i senga mi, helt mørkt, døra igjen, ingen lyder, maske foran øynene! Jeg skal feire med smerter, kvalme, slitenhet og all den andre dritten. Ganske trist. Men ikke noe å få gjort noe med!
Slik tilbringes det meste av min jul.. :(

Tiden jeg er oppe om kveldene skal nyyyytes! Det er jul! Jeg elsker jul! Det har ikke sykdommen klart å ta fra meg :) Julen skal bli fin til tross..!

JEG ØNSKER DERE ALLE FRA HJERTET MITT EN RIKTIG GOD JUL MED GLEDESSTIKK OG BRUS I HJERTENE DERES!! :)

 

Ta vare på hverandre, nyyyt!! Er du så heldig at du kan feire en god jul, vær takknemlig! :)

Lev! Elsk! Le! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar