lørdag 22. desember 2012

Førjulstid

21.12.

Kjører bil selv. Leverer gave hos bestisen. Snakker litt med pappaen hennes, men dårlig tid. Skal til to av fadderbarna mine!! ::))

Julekongen på TV med fadderbarnjenta mi i armkroken og fadderbarngutten min sittende like på bortsiden.. Tull og tøys. Kiling. Ser på juletreet, kuler de har laga, istapper, fin pynt. Tydelig stolte og glad i treet. Opp for å leke. Ble styrt med en kontroll til en bil. Jeg lekte jeg ble styrt til å løpe rundt, hoppe, riste.. Barnelatter! Så var det deres tur til å styres :)

Julekveldsmat. Deilige rundtstykker med mye godt pålegg. Juice. Barnehistorier. Latter. Overtrøtthumor og latter :) Sitte på fanget, mange suss på kinnet av lille nydelige :)

Opp for å leke igjen. Først puslespill på 200 brikker. Jungelboken. Vi sang:"Ta livet, som det faller seg. Ja, ta det som det faller seg. Gi blaffen i bekymringer og le. HAHAHA", og gikk som Balloo som vrikker med rumpa. Ble visst kjedelig etterhvert å pusle, litt for mange brikker. Så ble det å spille tre på rad isteden. Vi vant litt alle sammen ;)

Nattaeventyr på senga, en på hver side av meg. Høne Pøne :) Ble visst kaldt, lillejenta måtte sitte under ponchoen sammen med meg, mys!

Nattaklemmer. Takk for i dag! Sove godt! "Var jeg der når de sov? Kunne jeg sove over? I natt? Og neste natt? Og neste natt? Og neste der igjen? Kunne jeg flytte inn?? Åja, kunne jeg ikke flytte inn?". Så søte <3 Lovte å komme snart igjen. Måtte hviskesynge første vers av "Ola Diger" til guttebassen før jeg kunne gå. Selv om vi hadde syngi den flere ganger allerede. Veldig morsom sang! :)

Satt å prata litt med kusina mi og mannen til slutt! Veldig koselig! Er så glad i dere alle fire!! Takk for at dere ba meg! Beste kvelden på lenge!! Veldig etterlengta å klare en slik kveld!

Litt bakover i tid:

Lørdag 15.12.
Bursdagen min!! Jeeeij! Klarte snakke med farmor på telefonen, det satte vi stor pris på begge to!! Gaver da jeg sto opp, moro!! Stor fest i heimen på kvelden!! Stua full med venner!!, ute for å sjekke livet en tur! Sååå gøy! Takk til alle som delte kvelden med meg! Takk til mamma og pappa som hjalp til på forhånd og lånte meg huset! Takk for god form denne dagen!


 



Søndag 09.12.2012
Juleverksted med noen av de nydeligste jentene jeg veit om! Klippa kurver på tull, ei skreiv julekort, vi baka lussekatter, drakk gløgg, spiste pepperkaker og mandariner. Lekte med Lycke! *Leketante* Utrolig koselig, skal bli en tradisjon!

Tirsdag 11.12.
Handle julegaver. Først på Triaden en tur, så Strømmen. Overkant av to timer til sammen. Hjem for å pakke inn.

Onsdag 12.12
Til Bjørkelangen, handla resten av gavene. Pakka inn da jeg kom hjem. Orker ikke å ha ting liggende.

Torsdag 13. og fredag 14.
Støvsugde hele huset, fant ut at det tok lenger tid enn å vaske hele leiligheten grundig!! Hva gir du meg? Vaska badet, laga geleshot, flytta på møbler så alle kunne sitte samla, rydda, satte frem godis og potetgull, glass, blomster, finne frem antrekket. Rett og slett gjorde alt klart! Sliten og vondt.. Men stolt av å ha klart :)

Vært i god form uka før bursdagen, fikk gjort mye i tillegg til behandlingene mine. Litt for mye!

Søndagen etter bursdagen var jeg SLITEN! Dette var jeg veldig forbredt på! Visste det kom en knekk etter bursdagen slik jeg har hodt på i det siste.. Kapitulerte etter å ha rydda en del fra gårsdagen. Formen ble bare verre mandag, enda verre tirsdag, og enda verre onsdag. Begynte å bli alvorlig bekymra. Skulle det rase nå? Før jul? Oh no!!! Krise!! Var skikkelig dårlig disse dagene!! Misunte dere som har juleferie! Jeg vil også ha juleferie fra denne drittsykdomnen.. Vil ha alle ferier som dere får, men nope. Like hardt vinter, vår, sommer, høst og jul. Ikke snakk om ferie! Den driter i høytider og alt som er! Enda en jul som syk går jeg og familien min i møte...

Heldigvis våknet jeg bedre torsdag. Fikk fiksa neglene på kvelden, levert noen gaver og kjøpt et par ting jeg trengte. Fikk besøkt ei gammel dame noen minutter også, ble mange klemmer og koselig prat!

Fredag var jeg bedt på kveldsmat hos fadderbarna mine! Håpet var at formen holdt seg til det, veldig spent! Og det gjorde den!! Hoppa av glede, smilte, dansa, lo!!!! Klarte til og med å kjøre bil til og fra selv, oh joy! Resten leste dere jo over. Måtte begynne med det BESTE i dette innlegget. Hadde en utrolig koselig og god kveld, varmer hjertet mitt så mye! Elsker de barna! Er så stolt av at de er MINE fadderbarn!!

I helgen skal vi kose oss og lage jul. Vi sparer alltid det til de siste dagene. Mamma og pappa skal vaske litt gulver og slikt. Jeg skal bare sette ut julepynt og pynte juletreet, kanskje vaske badet og vaske klær. Dekke på til julaften. Gleder meg til besøk av tante Else og farmor!!!! Ellers kommer et par venninner innom for å bytte gaver. Skal prøve å kose meg med en julefilm, Grevinnen og hovmesteren, familien, at det straks ringer inn til jul!

(Alle ting jeg er med på eller gjør skjer på kveldstid. Jeg klarer ikke noe på dagtid ennå..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar