tirsdag 3. juni 2014

Et av Oljebarna

Jeg ble på bakgrunn av bloggen min spurt om jeg ville være med i et program som heter "Oljebarna" på VGTV. Det handler om å vokse opp i Norge i dag. Dette kunne jeg selvfølgelig ikke si nei til :-)

Min episode handler om å være utenfor, og i mitt tilfelle pga ME. Jeg har ME i alvorlig grad, men opplever bedring. Så man får ikke helt inntrykk av hvor dårlig jeg har vært, og kan være, men jeg håper episoden kan bidra til håp om å bli bedre.

 Legger den ved om noen vil se:

http://www.vgtv.no/#!/video/82879/oljebarna-utenfor

4 kommentarer:

  1. Dra til Papayashop på Lillestrøm og ta en "levende" blodtest for å se om du har "myntruller" av de røde blodlegemene. Les mine artikler om ME og papaya: http://www.sydhav.no/artikler/papaya_marlene_legene.htm
    Ta kontakt med meg på e-mail: terje@sydhav.no

    SvarSlett
  2. Du får nok saltvann. Synes det er rart at du ikke har skjønt/skjønner det. Trist mtp studien:/

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har vel jeg aldri påstått hva jeg får, hverken det ene eller andre, fordi det er ikke lov. Min innstilling var at jeg kom til å få saltvann. Så nå veit jeg ikke helt hva du prater om?

      Dette er et innlegg jeg skreiv over to og et halvt år før jeg fikk tilbud og ble med i studien, dersom du ser på datoen for publisering, så bedringen jeg her skriver om kom helt av seg selv.

      Slett
    2. Du har skrevet mye om formen din og de ulike symptomer du har, og du har fortalt om hvordan du har svaret på spørreskjemaene knyttet til studien. Når du rapporterer inn at du har blitt sykt mye bedre, så kan det jo virke litt rart når man leser at du fremdeles har mange ME-symptomer og langt fra et friskt liv. Svært uheldig hvis man rapporterer bedring pga saltvann/placeboeffekt, da blir man jo en av de som er med på å skape tvil om effekten til Rituximab.

      Også skriver du at du har ofret mye for å delta i studien. Merkelig måte å se det på, du er svært heldig som får delta, og barn hadde du vel uansett ikke hatt helse til å bære frem disse to årene uansett? Og premien din er jo at du er garantert Rituximab når studien er ferdig, og det får ikke de 20 000 andre ME syke i norge. Du er heldig, og jeg håper du klarer å se det selv om du har tøffe dager nå

      Slett